Sebelum Dia Terkenal, Nicki Minaj Mengetuk Lagu Bintang Jeffree Ini

2023 | Orang Terkenal

Bila Nicki Minaj muncul di single Jeffree Star 'Lollipop Luxury,' rapper Brooklyn sebahagian besarnya adalah artis mixtape, baru mula menghasilkan buzz melalui Myspace dan hubungannya yang semakin meningkat dengan Lil Wayne. Dia telah mengeluarkan mixtape debutnya, Waktu Main Sudah Tamat , pada bulan Julai 2007, yang kedua, Sucka Percuma , pada bulan April 2008, dan Beam Me Up Scotty pada bulan April 2009, yang membantu meluncurkannya ke tahap baru dalam populariti hip-hop melalui trek teratasnya, 'I Get Crazy.'



Sebagai 'Queen of Myspace' yang diisytiharkan sendiri, Star boleh dibilang sebagai tokoh paling terkenal di platform media sosial, yang belum dibayangi oleh pengganti Facebook, Instagram atau Twitter. Dia mula-mula menjadi terkenal sebagai artis solek, melukis wajah selebriti seperti Kelly Osbourne, dan akhirnya menjadi muzik elektronik, pertama melalui EP debut 2007, Penjepit Bulu Mata & Pisau Butcher (Apa Perbezaannya?).



Berkaitan | Putus Internet: Nicki Minaj



lakukan dua langkah sekarang boogie koboi

Dia polarisasi, tetapi dia kuat, memamerkan warna merah jambu gelembung, persona feminin yang menari dengan jantina dan motif gelap, dari pembunuh bersiri hingga selebriti yang jatuh. Walaupun berjuta-juta pengguna Myspace suka mengkritiknya, mereka lebih gemar mengklik, memberi komen dan selalu kembali. Oleh itu, masuk akal untuk artis yang sedang meningkat naik untuk bekerjasama dengan Star pada masa itu - terutamanya seseorang seperti Minaj, yang memperoleh kredibiliti rap sambil juga menjalin ikatan dengan peminat LGBTQ mudanya, yang kemudian memakai seluar jeans kurus, sehingga rambutnya hitam, dan kerap mengunjungi Warped Tour.



'Lollipop Luxury,' ditulis bersama oleh Star dan dihasilkan oleh Smile Future, pada mulanya dilancarkan tanpa Minaj di EP tahun kedua tahun 2008, Cupcakes Rasa Seperti Keganasan . Dikemas dengan sintesis berkilauan dan kesombongan yang tidak teratur, trek itu adalah klimaks gaya muzik yang telah diukir oleh Star untuk dirinya sendiri dalam talian. Ia dengan bersungguh-sungguh menyatukan semua obsesi Star - gula-gula, kekayaan, seks, obsesi diri, dan selebriti - di dalam single dance-pop yang dirancang secara terang-terangan untuk mengejutkan.



'Persetan dengan saya, saya selebriti / Tidak dapat mengalihkan pandangan dari saya / Saya akan membuat anda meniduri saya hanya untuk pergi ke suatu tempat,' bintang menyanyikan lagu pra-paduan suara, dengan melodi yang terdengar seperti lagu pengantar tidur, seolah-olah dia mengancam dan memikat sekaligus. 'Persetan dengan saya, saya selebriti / Tidak boleh melepaskan tangan anda dari saya / Saya tahu anda mahu menghisap saya, apa yang anda tunggu?'

Berikutan kejayaan lagu itu, Star mengumumkan akan melepaskannya di album debut penuhnya, Pembunuh Kecantikan , menerusi label rakamannya sendiri Popsicle Records. Versi ini akan menampilkan penampilan tetamu dari Minaj, yang secara rasmi turun pada bulan September 2009 - hanya satu bulan setelah sensasi rap pelarian ditandatangani dengan Young Money Entertainment. 'Lollipop Luxury' adalah sebelum 'BedRock,' sebelum 'Roger That,' dan sebelum Minaj akhirnya melancarkan single solo pertamanya, 'Massive Attack,' pada bulan Mac 2010.



Ayatnya sesuai dengan aliran Star yang sombong: 'Saya seorang superstar super di Hollywood Boulevard / Dan saya dapat membuat semua anak lelaki datang ke halaman saya,' Minaj bergegas dengan sikap kurang ajar melalui autotune. 'Anda lihat Jeffree, saya dapat menunjukkan kepada anda bagaimana melakukannya / Buatlah lollipop squirt menyemprotkan banyak cairan.'



yang memilih new york dalam musim 1

Kerjasama mereka adalah salah satu lagu yang lebih mesra pop Pembunuh Kecantikan , yang mempunyai seni penutup (ditembak oleh Kat Von D) dengan tangan Star dibalut dengan pembalut dan meneteskan darah. Lagu-lagu lain tersirat menggunakan gitar elektrik, penceritaan berpintal, dan produksi punk-rock yang lebih agresif - peralihan dari elektro yang diilhamkan oleh Peaches Cupcakes Rasa Seperti Keganasan . Pada 'Get Away With Murder,' Star mengancam akan menghancurkan hati kekasihnya tanpa akibat; 'Louis Vuitton Body Bag' menampilkan gitaris Blink-182, Matt Skiba; dan 'Love Rhymes With Fuck You' menguraikan hubungan cinta masokistik yang tidak siuman: 'Anda sampah, tetapi rasanya seperti cinta,' teriak Star.

Berkaitan | Pemenang Break the Internet Awards ™ 2018

Pembunuh Kecantikan menjadi projek pertama Star untuk mencatat di Billboard 200 di No. 122, dan ia juga memuncak di No. 22 di carta Album Bebas A.S. Tetapi LP sebahagian besarnya hanya menjadi bahan pemujaan di kalangan anak-anak adegan, goth mall dan emo queers, yang kini telah dewasa menjadi pengguna dewasa yang menyokong jenama kecantikan Star berjuta-juta dolar, Jeffree Star Cosmetics.

Album sulung Minaj 2010, Jumaat Jumaat berwarna merah jambu , terus menjadi kejayaan besar, dengan hits seperti 'Moment 4 Life' dan 'Super Bass' melonjakkan rapper dari Lil Wayne yang bergaya bersama dengan bintang pop terbesar di dunia. Dan 'Lollipop Luxury,' dengan kelebihan luarnya yang berisiko, tetap menjadi salah satu permata yang tidak pelik dan tidak diketahui di belakangnya yang naik ke puncak.

Foto melalui Instagram



bila eminem akan buat lagu baru