Lady Gaga mengumumkan tarikh pelepasan baru untuk Chromatica

2023 | Muzik

Awal tahun ini (24 Maret), Lady Gaga mengumumkan bahwa dia akan menangguhkan rilis album studio keenamnya pada bulan April, Chromatica , disebabkan oleh coronavirus, mengatakan: rasanya tidak wajar saya melepaskan album ini dengan semua yang berlaku semasa wabak global ini.





jangan bercakap dengan saya atau anak saya lagi.

Pada masa itu, kami tidak diberi tarikh rilis yang diharapkan, tetapi pengumuman baru mengesahkan bahawa album yang ditunda akan datang akhir bulan ini, 29 Mei.



Kami mempunyai idea yang cukup baik tentang apa yang dapat kita harapkan apabila tiba masanya juga. Senarai lagu yang bocor (dan kemudian disahkan secara rasmi) merangkumi beberapa kolaborasi besar dari Ariana Grande, Blackpink, dan Elton John. Single utama, Stupid Love, tayang perdana pada akhir Februari, bersama dengan video yang menampilkan Gaga sebagai ikon, dewi ruang intergalaksi .



Sementara itu, Lady Gaga juga telah memberikan sumbangan terhadap usaha melawan COVID-19, membantu mengumpulkan jutaan orang One World: Bersama di Rumah , besar, bertabur bintang konsert maya menampilkan Billie Eilish, Lizzo, Elton John, dan banyak lagi.